Namibië 25 september 2019, dag 8

25 september 2019 - Swakopmund, Namibië

Het is gelukt, ben er trots op; de zwaluw vanuit een duikvlucht boven het zwembad in beeld tijdens het drinken!

Vandaag is roze, roze woensdag, want in Walvisbaai zijn veel flamingos te zien bij de zoutwinningsindustrie in een aangrenzend natuurgebied.

We hebben vandaag de 2.500 km aangetikt waarvan 2.000 gravel/zand. Vandaag was 280 gravel naar Walvisbaai en de laatste 25 naar Swakopmund langs de kust was asfalt. Er stond veel wind en met weinig grip doet dat toch wat met je auto, alert blijven dus. Ook in de bergen bij diepe afgronden en geen vangrail dus ff rustig. Max toegestaan was 100 maar meestal 80 km p/u. Wind was zo hard dat in onze koffer die dicht in onze afgesloten kofferbak zat zelfs zand zit tussen de kleding.... heerlijk!

Half uurtje voor aankomst bij de kust was het 38 graden buiten maar aan de kust was het 17 graden dus vestje maar uit de koffer 😁. Na een terrasje (Nu kon het weer) een cordon blue in de vorm van 2 ballen ?!  naar het natuurgebied.

Gigantische kolonies flamingos,  sternen, talingen, kluten etc gezien. Ook een paar zadelrug jakhalzen waarvan er een net  een flamingo op had gegeten, maar die miste ik niet 😜. 2 soorten flamingos gezien waarvan er 1 soort diep rode snavels hebben en de andere licht roze. Jongen hadden allen zwarte snavels.

Daarna naar Swakopmund  (grote stad met veel voorzieningen) gereden en ingecheckt in "the delight" , prima in orde, zal een paar foto's uploaden.

Straks dus de stad in voor een hapje en drankje

Tot morgen, fijne avond vanuit Swakopmund

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leo van Schie:
    26 september 2019
    Leuk om mee te lezen. Wij gaan begin Oktober naar Namibië. Weet in ieder geval al wel dat de flessen water niet bij het reservewiel moeten. Geniet van jullie reis....
  2. Bas ter Heerdt:
    26 september 2019
    Dank je, doen we zeker. Ja is leermoment van die flessen 😁
  3. Ingrid:
    26 september 2019
    Ik kan lezen dat jullie het helemaal geweldig hebben, echt leuk om dit te lezen.
    Maar Bas jij met een vestje, was het dan zo koud???
  4. Bas ter Heerdt:
    26 september 2019
    Haha, ja 30 plus went en 21 graden lager is wel even schakelen, maar vandaag bewolkt,17 graden en frisse zeewind gewoon weer op het bloesje 😎