Namibië 26 september 2019, dag 9

26 september 2019 - Swakopmund, Namibië

Vanaf onze Duitse badplaats waar het maar 17 graden is en bewolkt, gaan we 125 km langs de kust op omhoog om de grootste kolonie pelsrobben van Afrika te zien (in december zijn het er 250.000!!)

Onderweg woestijn grenzend aan zee maar wel met afslagen tot aan zee naar de visplekken toe. Die Namibiërs knopen gewoon 3 strandhengels van 5 meter lang rechtop aan de bullbar voorop de auto, tsja waarom ook niet?

De kolonie pelsrobben was geweldig om te zien maar wat een LUCHT! Erg leuk maar die LUCHT! Veel moeders met jongen die voor je ogen melk aan het drinken waren bij moeders. Ik probeer een paar seconden film op de blog te zetten met geluid, geweldig.

Terug in de auto na een uur had ik die LUCHT nog steeds in mijn neus. Terug in Swakopmund hebben we een stadswandeling gemaakt. Veel Duitse huizen, teksten etc.  Bij Café Anton hebben we de Schwartzwalder Kirsch Torte gegeten, lang leve Namibië,  en zijn via het aquarium even een ijsje gaan eten en daarna weer terug naar "the delight".

Straks weer op pad voor het avondeten, wordt Italiaans. (Gisteren trouwens nog in een Duitstalige westernsaloon zebra gegeten♡ en 2 halve liters 🍺🤪)

Baje danki voor het lezen en tot morgen

1. Wilma:
    26 september 2019
    Alweer 9 dagen onderweg, time flies..
    Zo te lezen zijn de dagelijkse afstanden toch wel goed te doen of niet?
    Prachtige foto’s en verhalen en super dat jullie al zoveel bijzondere dieren hebben gespot.
    Vooral doorgaan met genieten en mooie herinneringen verzamelen. Die nemen ze jullie niet meer af
  2. Bas ter Heerdt:
    27 september 2019
    Hoi Wilma, gaat wel snel ja.. Reizen is wel heftig maar we krijgen er wel wat voor terug. Ben wel inmiddels een beetje uitgewoestijnt dus kijk uit naar de komende dagen in het groene deel van Namibië. Groetjes Bas