Bali, 28-2 tm 1-3-2020

1 maart 2020 - Ubud, Indonesië

De eerste corona-melding in Nederland is een feit. We zijn vroeg in de ochtend maar snel vertrokken richting Schiphol. Wel nog voor een paar verongelukte plofkrakers om moeten rijden maar keurig op tijd zijn we door Bram afgeleverd om naar het veilige Bali te vertrekken.

De vlucht naar Jakarta was lang (13,5 uur) met af en toe wat turbulentie waardoor slapen wat lastig werd. Dus een aantal speelfilms kunnen zien. Op de luchthaven van Jakarta hebben we van het ene uiterste naar het andere gelopen voor de 2 uur durende aansluitende vlucht naar Denpasar op Bali. Onze gids stond ons daar op te wachten, genaamd Amon. Amon is een Balinees en spreekt redelijk Nederland en hij begeleidt ons tweetjes samen met de chauffeur van het busje. De klok is 7 uur verder en het is al zaterdag 13.30 uur wanneer we in Sanur aankomen. Aangezien we een nacht hadden overgeslagen daarna lekker in het zwembad midden voor onze deur "gezwommen" en s'avonds redelijk vroeg gaan eten (Balinese eend, curry garnalen en gefrituurd!! ijs). Daarna op terras 1 potje Yaniv gespeeld en vroeg naar bed.

Zondag om 8.00 uur ontbeten en daarna met Amon naar een tempel geweest en een voorstelling gezien, wel vermakelijk. Daarna naar een, kan ook niet anders, vogelpark dat veel grote volières had die ontzettend begroeid waren, prachtig. Daarna bij een traditionele familie thuis geweest en een inkijkje gekregen van het leven op Bali. We horen onderweg ook van alles van Amon, dat is wel leuk en informatief. Na een hapje eten nog even bij de houtsnijders geweest nabij het dorp Ubud waar we vervolgens ook in de stralende keiharde regen worden afgezet.

We worden met paraplus ontvangen en ook onze bagage wordt droog van auto naar onze mooie kamer gebracht waar wij, na het welkomstdrankje, naar toe zijn gegaan.

De bui is nu weer over en dus tijd voor een duik in het warme water. Temperatuur buiten is 30 dus dat lukt wel.

Tot zover

1. Leo van Schie:
    1 maart 2020
    Veel vakantie plezier toegewenst.
  2. Bas ter Heerdt:
    Dank je
  3. Wilma:
    2 maart 2020
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet er lekker van samen.
  4. Bas ter Heerdt:
    Doen we zeker, dank je
  5. Ingrid:
    2 maart 2020
    Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie.
    De foto's zien er alweer geweldig uit!!
  6. Bas ter Heerdt:
    2 maart 2020
    Komt helemaal goed en we doen ons best.