Bali, 4-3-2020

4 maart 2020 - Lovina, Indonesië

Vandaag de wekker om 5.55 uur gezet voor de beloofde spectaculaire zonsopkomst bij de vulkaan. Hoewel we in de laatste maand van de natte tijd zitten kan het nog best lang hard regenen, de hele nacht en dat stopte pas na negenen. Geen zon gezien dus..

Om 9.30 met Amon & co naar de rijstvelden geweest om een wandeling te doen. Ontzettend mooi, staat ook op werelderfgoedlijst van Unesco.  Hier waren blijkbaar alleen boeren met een BMW. Je hebt blijkbaar 3 soorten boeren: 1 arme boeren die het land met handgereedschap moeten omzetten, 3 rijke boeren met een ploeg op diesel en 2 boeren met een buffel; Buffel Moet Werken.

Daarna kwamen we bij het tweeling meer waar we van boven beide meren prachtig konden bekijken even als de wilde makaken. Daarna wilden we naar de waterval. Was voor ons even buffelen, wat een eind naar beneden maar het werd beloond. Het eind omhoog was  pittig  en nog verder aangezien we bovenop hebben geluncht met weer een mooi uitzicht op groene bergen en de zee vanaf de noordkust.

Laatste tussenstop waren de warmwaterbronnen die we wilden bezoeken. Het waren 3 door de vulkaan opgewarmde baden waarvan de meest hoogstgelegen het allerwarmst was.

Daarna, veel scooters verder afgezet in Lovina. We hebben voor morgenvroeg voor het ontbijt een dolfijnentoer geboekt en spreken af om 5.50 uur bij het zwembad (dat aan het strand grenst waar de bootjes liggen).

Tot morgen

Bas

1. Ingrid:
    4 maart 2020
    wat een geweldige foto;s weer. zie dat jullie het goed naar de zin hebben. Enne Bas volgens mij is het goed gegaan op de mountainbike een paar dagen geleden zag ik op de foto. Op naar morgen ben benieuwd.