Bali, 8-3-2020

8 maart 2020 - Nusa Lembongan, Indonesië

Gisteravond zijn we er toch achter gekomen dat onze luxe villa's erg gehorig zijn. Buurvrouw Kreunsma-Steunsma had veel tijd nodig om haar hoogtepunt van die dag te beleven. Daarna trouwens als een ☀️ geslapen. Lang leve de airco!

Vanmorgen na een Amerikaans ontbijtje met ei met the sunny side up 🍳 met onze kapitein vertrokken voor het snorkelen. Linksom rond het eiland gevaren en nog even overgestoken naar het naburige eiland Nusa Penida waar we de 1e snorkelplek hadden. Geweldig wat een kleuren koralen en vissen, de 2e plek was nog mooier maar daar was ook een mega stroming, zeer intensief dus. Daarna even aan de zuurstof en naar de 3e plek, echt prachtig. Zelfs de paarse grote jongens met fluoriserende groene strepen "beten" aan je hand. Indrukwekkend allemaal.

Eenmaal terug even omgekleed, wat gegeten en een scooter gehuurd voor 100.000 roepie, een goede 6 euro incl brandstof. Maar alles eigen risico, geen verzekering, slechte wegen met veel, heel veel gaten, grote hoogteverschillen, slechte remmen en kamikaze piloten, gelukkig hadden we niet zo'n lastige helm op, dus wat kan er misgaan?🤪

We hebben alle wegen incl the yellow bridge van 2 scooters breed bereden, drankjes gedaan etc. Laatste stuk benzinemeter in het rood maar we hebben het gered, was leuk.

Vandaag ook nog met een andere Nederlandse vakantieganger afgesproken om samen te gaan vissen met een lokale visser morgenvroeg 6.00 uur, lijkt met leuk.

Wordt vervolgd

Groetjes vanuit Nusa Lembongan