Namibië 21 september 2019, dag 4

22 september 2019 - Aus, Namibië

Vanmorgen na het prima ontbijtje eerst het diner afgerekend (Oryx 😋) 800 namibische dollar! (÷7=€) . Alles is sowieso stukje duurder dan Zuid Afrika.  Diesel bijv 14,69 dollar per liter, en deze jongen lust nogal wat en dan staat hij nog op de eco-stand en 2 wd. Eigenlijk logisch want zelfs de groente moet van Zuid Afrika worden ingekocht, ze hebben zelf niets.

Afijn, eerst maar verder "gereden" naar de echte fish river canyon,  spieren helemaal los 👍. Prachtige dieptes die op foto's niet helemaal tot zijn recht komen.  Daarna koers gezet naar Aus. Nog poosje radio Zuid Afrika kunnen luisteren maar op een gegeven moment zijn er geen zenders meer. Van de week hadden we ook maar 1 zender met een pastoor over de bijbel, toen viel die weg en waren we helemaal van God los.. wat een verlaten streken..

Nu onderweg afgeslagen bij Café und Apfelstrudel! Heerlijk en gezellig. Eigenaresse bleek de farm te bezitten ter grootte van 1/4 van Nederland en kon er ivm droogte niets meer op telen. Wel 24 waterputten bijhouden voor het wild antilope, zebra's,  struisvogels enz.

Daarna doorgereden naar the dessert horse inn in Aus waar we 2 nachten verblijven.

Zojuist nog even naar de wilde paarden geweest in de woestijn maar die werden (begrijpelijk) bijgevoerd. Het heeft hier in het zuiden al 7 jaar niet meer geregend. Gaat het wel regenen dat is Namibië in 8 dagen helemaal vol met bloemen.

Straks weer aan het diner en daarna naar het huisje waar we geen Wi-Fi hebben dus tot zover de update van vandaag.

Baje dank voor het lezen

1. Bram ter Heerdt:
    22 september 2019
    Ik hoop dat de diesel 1.46 is en niet 14.69 de liter? Ik zie btw heel wat zwarte foto's klopt dat of gaat er bij mij iets mis? Have fun vandaag
  2. Bas ter Heerdt:
    Helaas, toch 14 dollar dus 2 euro + 😅
  3. Sanne:
    22 september 2019
    Ik zie helaas ook veel zwarte foto's, maar ik zit hardop te lachen om het radioverhaal 😂👍
  4. Bas ter Heerdt:
    22 september 2019
    Denk dat het met grootte te maken heeft. Probeer nu delen van foto's van de camera te plaatsen. Heb de zwarte foto's verwijderd.
    Vandaag hadden we een kerkdienst op de radio en ook op zondag heeft de heilige geest ons verlaten 🤣