Namibië 28 september 2019, dag 11

28 september 2019 - Nationaal park Etosha, Namibië

Gisteravond vanaf halverwege de berg een sundowner gedaan, lekkere wijn en mooi uitzicht. Daarna heerlijk buiten weer wild mogen eten, top.

Vanochtend lekker "uitgeslapen" tot 6.30 uur zodat we vroeg naar Etosha kunnen gaan, verwachtingen zijn hooggespannen. Eerst naar de lodge en advies gevraagd welke routes etc. (onderweg nog wel dik-diks en een groep bavianen tegen gekomen). Etosha Safari Lodge ligt hoog in de heuvels met een mooi uitzicht op het dal, wauw!

We gaan vandaag de westkant bekijken en morgen de oostkant. In het park hadden we een groener aanzien verwacht maar ondanks vele droge kilometers zagen we regelmatig dieren: struisvogels, klipspringers, gazelles, zebra's, bijeneters, grondeekhoorns, zandpatrijzen enz. Bij de eerste bron zagen we meer dieren bij elkaar, machtig gezicht, wat een natuur! Daarna weer verder en giraffes en olifanten gezien, allemaal in de schaduw van die enkele boom die er stond. Op het voor ons verste westelijke punt een bron bezocht en die overtrof werkelijk alle verwachtingen. Vele soorten dieren groepsgewijs aan het drinken en badderen, ge-wel-dig!! 3 olifanten hadden het eerste recht, snap ik, en toen het oliestelletje uit het water was kwamen daar de Oryxen terwijl de giraffen aan de andere kant gingen drinken met een groep zebra's.  De groep struisvogels bleef aan de rand samen met de gazelles. Beter gaat het niet worden..

Zodadelijk weer op het buitenterras lekker eten, wellicht weer even met mede reizigers praten (we komen regelmatig de mensen tegen die een vergelijkbaar rondje maken) en wat foto's en de blog uploaden en appen etc  totdat de beperkte Wi-Fi weer op is.

Kijk weer uit naar de dag van morgen, tot later

Bas