Bali, 9-3-2020

9 maart 2020 - Nusa Lembongan, Indonesië

Gisteravond na het eten nog even gezeten met mijn nieuwe vismaatje Jeen en zijn vrouw samen met 2 Aussies, leuke verhalen..

afgesproken dat we om 5.45 uur bij het strand worden opgehaald om op tonijn te vissen. Om 5.50 uur Jeen uit bed getrommeld en naar de boot gegaan. De schipper sprak zeer goed Indonesisch en reikte mij een grote houten klos aan met zeer dik draad met om de 5 meter een logische met een haak, totaal 6 visjes, en gebaarde mij de klos stevig vast te houden. We hadden na 1,5 uur net zoveel tonijnen als konijnen gevangen, dus reken maar uit 😕

Na het ontbijt een dagtour Nusa Penida geboekt vanaf 10 uur. Samen met 2 dames uit Nieuw Zeeland (Kelly en Lisa) zijn we per boot vertrokken. Op het eiland stond er een chauffeur te wachten en samen met onze gids zijn we naar diamondbeach, thousand islands beach, nog een beach en naar crystal beach geweest. Ook nog even gezellig geluncht met de dames. Het regende behoorlijk maar op de momenten dat we bij de beaches aankwamen was het droog. Echter toen we bij de laatste beach waren vertrokken kwam er een waterval naar beneden niet normaal zeg; geen-draadje-van-de-onderbroek-droog zo hard. Kelly en Lisa hadden hun zwemkleding bij zich en de rest in de tas gedaan, wij hadden een regencape,  ik had denk ik mijn hoofd door het armgat had of een ander model had 🤣, kletsnat geworden. Op het water kon je geen hand voor ogen zien en begon het ook nog te onweren. Vertelt de gids ook nog dat zijn broer met dit weer per ongeluk naar lombok was gevaren bij dit soort weer, gaf wel een stukje vertrouwen 🥴.  We zijn gelukkig toch goed gevaren en konden ons in ons huisje lekker warm douchen in de regen, lekker toch?

Tot zover,

Groetjes