Bali, 5-3-2020

5 maart 2020 - Candidasa, Indonesiƫ

Vandaag weer lekker uitgeslapen tot 5.15 uur šŸ„“ zodat we om 5.45 uur in het donker op het strand konden zijn voor de dolfijnentour. Meerdere boten met zijwaartse liggers voor de stabiliteit zijn erĀ vertrokken, in onze boot waren alleen wij 2 en uiteraard de kapitein. Het werd langzaamaan lichter en na een half uur dacht ik aan onze laatste dolfijnentour op Borneo (niet 1 dolfijn gezien). Verder uit de kust dan gebruikelijk kwam we echter meerdere groepen tegen, MOOI!! Soms sprongen ze ook volledig uit het water en ik ben toch blij met sommige plaatjes...... zie foto's šŸ˜ spectaculair, hoogtepuntje!!

Op de terugweg konden we voor 100.000 nog langs het koraal (Was voor de koraalbescherming zei hij šŸ¤„) en dat was erg mooi. Vissen aten uit de hand, gaaf.

Om 8.00 terug op het zwarte lavastrand en eerst ontbeten en daarna vertrokken naar de markt. Het was niet de toeristenmarkt maar de locale; er is qua hygiƫne ruimte voor verbetering. ( in de vleesafdeling boven waar het ook 30 graden is, ligt vlees in allerlei vormen open op tafel en dan kom ik ook nog een grote rat tegen). Wel mangoestienen (fruit) gekocht. Zit schil om en binnenste is echt lekker (zie foto)

Daarna door naar de moedertempel met zo'n hippe sarong. Zat ook nog een kameleon.Ā  Daarna lunchen boven op de berg met daaronder in het dal rijstvelden. In Zuid-Afrika durfden we niet te bungee jumpenĀ maar hier in Bali moesten we toch maar eens de Bali-swing gaan doen die er bij het restaurant stond. Het kost je wel een onderbroek maar dan heb je toch met losse handjes boven het dal geschommeld, was letterlijk hetĀ hoogtepunt van de dag. Kijk ons maar eens een partijtje ontspannen zitten kijken..

Op de parkeerplaats hingen er ook 3 vleerhonden , wat een lummels! Heb zowel moeder als zoon en dochter mooi op de foto kunnen zetten.

Daarna nog naar het paleis van justitie geweest en ook nog een vleermuistempel bezocht.

Zojuist bij het hotel aan de zuidkust afgezet waar we afscheid nemen van Amon en onze chauffeur,Ā  ff bijtanken en straks naar de fireshow in ons hotel.

Bedankt voor het lezen en tot morgen

Groeten

Bas

Fotoā€™s

1. Sanne:
    5 maart 2020
    Wauw, wat een ervaring Ć©n foto's! Echt super die dolfijnen šŸ˜
  2. Bas ter Heerdt:
    5 maart 2020
    Ja, was een geweldige ervaring. Ze vlogen om de oren šŸ˜œ
  3. Ingrid:
    6 maart 2020
    Geweldig wat mooi die dolfijnen, de rest ook, maar dat is toch echt geweldig.
  4. Bas ter Heerdt:
    6 maart 2020
    Ze vlogen echt in het rond, heel bijzonder