Namibië 23 september 2019, dag 6

23 september 2019 - Hardap Region, Namibië

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken naar de namib lodge in de oudste woestijn ter wereld (2000 km lang). Wij zitten 60 km boven Sesriem. De reis is 455 km lang en gaat over C en D wegen. Ik weet inmiddels iets meer over het wegennet in Namibië:

B wegen zijn er een paar van en die zijn geasfalteerd.  Wanneer je vooruit stuurt gaat de auto, precies, recht vooruit. Dat is best fijn.

Voor C en D wegen geldt dat niet.

C wegen zijn gravelwegen met soms zanderige stukken. Hier in het westen een stuk slechter dan in het zuiden. Veel ribbels, alles rammelt continu en je hebt geen grip. Heb wel de 4wd aangezet maar toch..

D wegen zijn zandwegen met soms gravel en nog slechter. Dus veel los zand.

Vandaag dus 455 km alleen slechte wegen gehad waarbij de achterkant links en rechts uitbrak. Ook hadden we in de vroege ochtend nog 2 zandstormen, veel lawaai en weinig zicht. Mbt de wegen 2 dingen geleerd: 1 ook al staat de auto scheef op de weg, altijd blijven sturen naar waar je naar toe wilt, 2 als de auto begint te stuiteren even van het gas af.

De 5 liter flessen water had ik op de reserveband achterin gelegd aangezien er al 2 eerder op de vloer achterin lek waren geslagen. Einde rit waren ook deze flessen leeg, goed bezig👍

We zijn pas na 5,5 uur rijden weer ergens waar we wat konden kopen dus na het ontbijt zijn we weer teruggevallen op de in Windhoek gekochte grote zak zoute pinda's. Die is nu na 6 dagen op (best netjes). De komende lange ritten vallen we terug op zak 2, de pittig gekruide pinda's, top voorbereiding 🤓

We zijn nog wel even naar de Sesriem Canyon geweest, was ook weer indrukwekkend maar zijn niet doorgereden naar Dune 45 in die buurt.

De accu is behoorlijk leeg na 455 km driften dus dat komt morgen zeker op het programma.

We blijven nu maar bij de lodge waar de gele wever en de dwergpapagaai gewoon in de boom zit en waar de Oryx gewoon voor de deur langsloopt met de bergen op de achtergrond, heel vervelend dus...