Namibië 24 september 2019, dag 7

24 september 2019 - Namibwoestijn, Namibië

Vandaag is rood, de kleur van de duinen in de Sossusvlei. Een uurtje met onze toyota tank rammelen over het wasbord en niet te enthousiast de kuilen in rijden, dan moet het goed komen.

Het kwam goed maar mensen met een kunstgebit, beter van niet. In het park zelf was er weer asfalt 👍en zijn we onwerkelijk oranje en rode duinen tegen gekomen. Mooie contrasten met geelwit zand, knalblauwe luchten en soms een toefje groen. De wind was was erg sterk en verderop zelfs zandstormen.

Op Dune 45 hebben we een dappere poging gedaan boven te komen maar we zakten bij iedere stap weer terug en hadden gezien de wind moeite om ons staande te houden, voelde als zandstralen. Wel een paar foto's gemaakt halverwege.

Diverse sprinkbokken en struisvogels gezien maar de eerste aankondiging van de lente in Namibië,  een jonge Oryx, was wel een hoogtepuntje.

Op de terugweg weer volgetankt en aangezien wij er  al 20 liter water uitgerammeld hadden hebben we nu onze voorraad maar weer aangevuld, deze keer maar niet achter in gezet.

Na een uurtje terug rammelen zijn we direct heel sportief bij 33 graden aan het zwembad gaan liggen met een lekkere koude milkshake. Probeer wel om de zwaluw die telkens in een duikvlucht water drinkt uit het zwembad op de foto te krijgen, hoop dat ik jullie die morgen kan laten zien.

Greetings from the dessert

1. Dorien:
    24 september 2019
    Geniet van het zwembad. Even al het zand afspoelen. Ook goed voor de spieren na al dat gehobbel. Leuk om jullie zo te volgen!
  2. Bas ter Heerdt:
    24 september 2019
    Hoi Dorien, doen we zeker. Heb de 2e milkshake maar besteld. Denk dat het wel light is😜
  3. Miranda Meijer:
    24 september 2019
    Super om al jullie avonturen zo te volgen. Gaaf al die dingen die jullie meemaken zo te kunnen volgen. Kijk nu al uit naar de foto's....
  4. Bas ter Heerdt:
    25 september 2019
    Dank je, we gaan gewoon zo door. Is voor mijzelf ook 1e keer dat ik zo'n "dagboek" bijhoud en is handig om op terug te vallen wanneer we waar waren en wat we deden.
    Nu naar Walvisbaay, laterrr