Namibië 27 september 2019, dag 10

27 september 2019

Gisteravond ben ik aan de hand van de afboekingen erachter gekomen dat de koers van de namibische dollar 1 op 16 is. (geen idee waarom ik 1 op 7 in mijn hoofd had) Het is hier dus best goedkoop 😁. Diner met drank voor 800 dollar is dus maar 50 eurootjes, diesel niet 2 euro + maar 1 euro - 👍.

Vandaag 5 uren reizen door de woestijn naar Damara land. Grotendeels een zandweg waar je 100 km < kunt rijden. Was vanuit Swakopmund al heel snel van 16 graden naar 31 graden. Een paar zandstormpjes en overal keiharde wind, echt HARD! Voor een sanitaire stop ben ik bij een denkbeeldige boom gestopt en kreeg echt bijna het portier van de auto niet open gedrukt! Heb daarna trouwens met afstand een P.R. gehaald bij het plassen 💪

Onderweg hebben we nog een aantal Himba stammen gezien die allemaal dezelfde mineralen verkopen. Rest was meer kale woestijn die in de buurt van Damara land steeds groener werd. Op het laatst ook weer wat geitenhouders met schapen en boergeiten.

Bij de Damara Mopane lodge aangekomen is het een groene oase waar ons huisje (allen met bijgehouden groentetuin) aan het zwembad grenst. Voordat we naar het zwembad gingen nog even rond gelopen langs de bomen rond de huisjes; er zit van alles. Mooiste was een groepje meijerpapagaaien, een broedende kleurrijke vruchtenduif en een koppel toerakos voor de deur, geweldig.

We liggen nu aan het zwembad en zien dat er rode bietjes uit de tuin van onze lodge wordt gehaald; 1 salade van het voorgerecht is dus al bekend. Maar daarvoor gaan we eerst een sundowner walk doen vanaf 18.00 uur, zon gaat hier vroeg onder.

Groeten vanaf het strandbed