Namibië september 2019, dag 2

19 september 2019 - Gochas, Namibië

Vannacht goed bijgeslapen en na een prima ontbijtje (vruchtenyoghurt, vers fruit en flensjes) direct naar Avis gegaan voor onze auto. We hadden een kilo geduld meegenomen maar dat was te weinig.. Kwam die man ook nog helemaal naar ons toe dat hij de auto ging voltanken  pfff, weer 20 minuten..

Afijn, om 10.00 uur eerst maar naar de supermarkt gegaan om drohe wors, biltong etc te kopen en natuurlijk heel heel heel veel water voor in de woestijn.

De auto (Toyota hilux 4wd) is een grote jongen en rijdt prima. Links rijden en rechts zitten gaat ook goed maar bij het afslaan blijf ik de ruitenwissers aanzetten..  richtingaanwijzers zitten RECHTS!,duurt denk ik nog wel ff..

We gaan vandaag 350 km naar de Kalahari en gaan onderweg eerst naar een dam. Er is toch ergens water in de droogte. Onderweg wat overstekend wild tegengekomen: zebra's, mangoesten, een giraf en veel boergeiten (weer dat thuisgevoel)

Het dorre landschap verandert telkens van rood naar geel naar zwart naar wit naar groen. Buitentemperatuur is 35 op zijn heetst en zakt savonds naar 25. De hoofdweg is van asfalt en goed berijdbaar, de normale en ook grotere wegen zijn van gravel waarbij je op sommige, als je zuinig bent op je tanden, echt niet de max snelheid van 60 wilt rijden.

Laatste stuk naar de Auob lodge in de Kalahari was 60 km gravel, 3 hele auto's tegen gekomen. Is een mooie lodge met mooie kamers. Zojuist daar springbok gegeten, is een aanrader.

Nu ff douchen en naar bed; morgen 7.30 ontbijten en dan via het kokerbos naar Fish River Canyon, zo'n 485 km waarvan een deel gravel dus wordt wel een stevige rit maar we hebben water en drohe wors dus het komt goed!

Tot zover, groeten

Bas

1. Daniëlle van Alst:
    20 september 2019
    Je maakt er een erg leuk reisverslag van Bas, leuk om te lezen. De mooie foto's maken het compleet. Wij genieten met jullie mee. Veel plezier!
  2. Bas ter Heerdt:
    20 september 2019