Namibië 20 september 2019, dag 3

20 september 2019 - Karas Region, Namibië

Vandaag om 7.30 na een prima ontbijtje vertrokken naar Fish River Canyon. Flinke afstand van 485 km waarvan ongeveer de helft gravel. Eerste 2 uren waren iets spannender aangezien er soms rulle stukken in de weg zaten.  De ene kant vd auto wil hard rechtdoor en de andere kant bijt zich vast in het zand. Op de witte en grijzere gravel kon wel 100 km pu gereden worden.

Onderweg veel landschappen met bergen en woestijn voorbij zien trekken. Kalahari is erg groot..  Onderweg bij Keetmanshoop bij de kokerbomen geweest en ook de bull wevers gezien die mega-nesten kunnen maken waarin wel 1000 vogels in passen, indrukwekkend om te zien.

Rond 16.00 uur aangekomen bij de lodge tussen de ronde rotsen, mooi aangekleed. Met een ezelkar is onze bagage (en wij zelf ook) naar de lodge gebracht. Daarna zwembroek aan en naar het mooie zwembad waar niemand in zwom. Dat had een reden; ijs- en ijskoud, dan maar ff liggen Zojuist naar de sunsetwalk geweest waar we na enige uitleg over flora en fauna boven op de rots de zon hebben zien ondergaan. Ze hadden een verborgen bar met koelkast dus met een Windhoek-biertje is dat helemaal gelukt.

Nu Kudu eten dus blogg stopt voor vandaag.

Groeten uit de Canyon

1. Miranda Meijer:
    20 september 2019
    Geniet van dat Biertje Bas. Leuk om jullie ervaren te lezen en er zo een beetje bij te zijn...vast super veel indrukken opgedaan. Stoer om.zo door afrika te scheuren...
    Gr miranda
  2. Bas ter Heerdt:
    20 september 2019
    Was erg lekker idd.
    Indrukken genoeg, stof ook 🤣
    Groeten vanuit Canyon Lodge
  3. Sanne:
    21 september 2019
    Gaaf! Erg leuk weer om te lezen en mooie foto's 📸 Benieuwd naar jullie volgende verhaal, enjoy! Liefs Sanne
  4. Bas ter Heerdt:
    22 september 2019