Namibië 1 oktober 2019, dag 14

1 oktober 2019 - Windhoek, Namibië

Vandaag de laatste volle dag in Namibië en terug naar Windhoek op de B1. Onderweg nog even naar de von Bach dam geweest, nog pelikanen gezien en wat casarca's. Daarna doorgereden naar Daan Viljoen game reserve maar deze week werd er alleen met kogels geschoten en aangezien wij van de plaatjes zijn werd dat hem niet. We hebben overigens ook weer radio een hebben de meeste Deutsche schlagers van de jaren 60 nu wel gehoord, Abba was zelfs een welkome afwisseling.

Toen naar het centrum gereden, ook nog op de Nelson Mandela road, voor de souvenirs en weer een handgemaakte milkshake genuttigd, daar kan de Mac echt niet tegen op.

Voor het diner zijn we naar Joes Beerhouse gegaan, gave tent, ruig! 2 cirkels met rondom houten palen, grote schedels rondom allemaal flessen Jagermeister en bijzondere menu's. Conny een Oryx-lasagne en ik een "bushfire". Op een houten plank 3 stukken vlees (springbok, Oryx en kudu) groente en superdunne chipsachtige frietjes waarbij in het midden een bakje groene spiritus zat dat werd aangestoken. Voor ik het wist stond een stuk bush in de vlammen dus toch maar geblust voordat er geen frietjes over bleven 😁. Zojuist over Robert Mugabe (road) heen gereden en net weer terug in ons hotel.