Namibië oktober 2019, dag 15

3 oktober 2019 - Internationale luchthaven Hosea Kutako, Namibië

De allerlaatste dag uitgeslapen tot 8.00 uur. Vandaag de ontplofte koffer weer in vliegtuigformaat teruggebracht. (Wel stukje woestijn mee, overal zand..)

Niet echt iets meer te doen in de buurt dus we hebben iets ter plekke moeten bedenken. Het is een bezoek aan de Avis dam geworden. Er stond een bordje "verboden te zwemmen" maar de verdorde struikjes op de bodem deden vermoeden dat we daar geen boete voor zouden krijgen. Al met al toch een mooi stukje natuur met vogels en ons onbekende dieren in de grond; veel diepe holen in en om het pad.

Daarna naar een dorp gereden dat geen dorp bleek. Dan maar Google Maps kijken waar we iets kunnen drinken. Locatie in de buurt van het vliegveld gevonden, eerst door de poort, alles weer registreren, dan weer een paar kilometer dirtroad voordat we bij een lodge aankwamen. Toevalligerwijs zat daar de bemanning die ons naar Luanda vliegt (zij stappen daar uit en vliegen zaterdag terug)

Inmiddels hebben wij de huurauto bij de luchthaven ingeleverd (wel opmerking over de voorruit mbt zandstormen). Het aantal gereden kilometers dat we hebben afgelegd is 4.986 waarvan naar schatting 3.500 tot 4.000 dirtroad.

Nu aan de zalmsalade om de laatste Namibische dollars en Zuid-Afrikaanse randen op te maken. Koffers zijn ingecheckt, boardingpassen ontvangen en over 1,5 uur boarden. Het zit er nu echt op maar het was een leuke en avontuurlijke vakantie waar we op terug kunnen kijken.

Nogmaals danki voor iedereen die het blog gelezen heeft.

Groeten,

Bas

1. Elsien:
    3 oktober 2019
    Goede reis terug, heb jullie gevolgd, we stappen zelf zondag in het vliegtuig naar windhoek. Mooi om alvast wat te kunnen lezen, ter voorbereiding van onze reis
    Daardoor nog enthousiaster geraakt!! Bedankt daarvoor! Ik zal ook een blog bijhouden.
  2. Bas ter Heerdt:
    3 oktober 2019
    Dank je, ik ga jullie zeker volgen. Ben benieuwd of jullie weer andere dingen zien rn meemaken. Heel veel plezier en een mooie reis gewenst!
  3. Ingrid:
    3 oktober 2019
    Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen. Ik wens jullie een hele goede reis terug.
  4. Miranda Meijer:
    3 oktober 2019
    Goede reis.. en ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's
    Tot snel